En utenatt i månaden: Mars

Mars! Helt rimligt såhär lagom tills att april håller på att ta slut. En insikt sen jag skapade den här bloggen (+ mitt instagramkonto) är att jag skulle vara en urusel influencer. Uppdatera en två tre gånger om dagen. Hujeda mig vad jobbigt och ansträngande. Klarar inte ens av att uppdatera en gång i månaden.
 
Anywhooooo. Nästa destination: Kalvnäsets naturreservat.
 
 
Ett reservat vid sjön Tämnaren med flera hundra år gamla ekar och lindar. Enligt skylten i alla fall. Det föreföll vara sant! Åtminstone fanns både sjö, ek och lind.
 
 
Första steget blir nästan alltid att göra eld. Ibland att sätta upp tältet, men oftast eld för att kunna få i sig någon varm dryck.
 
 
I detta fall startades också projekt tina köttfärs. Ibland funkar inte hjärnan fullt ut i planeringen. Jag vet inte hur jag tänkte när jag gjorde bedömningen att färsen skulle hinna tinna. Lösningen blev att tina den med kroppsvärme. Vira in den i liggunderlag och kort och gott sätta sig på det. Gick över förväntan bra!!
 
 
Medan färsen tinade vaktade vi elden. Stirrade in i den. Det är så sjukt fascinerande.
 
 
Hejhej!
 
 
Hejdå solen!
 
 
Den tinade färsen blev hamburgare. Med ost.
 
 
Och bröd. Och saltgurka. Och coca-cola. Himmelriket faktiskt.
 
 
Klipp till god morgon och två nyvakna nyllen med yviga frisyrer.
 
 
Till frukost skulle vi lyxa till det och (bland annat) göra kanelbullar. Jag hade läst om det, hur gott och enkelt det skulle vara att göra med färdig pizzadeg. Smakade f r u k t a n s v ä r t. Gick absolut inte att äta. Degigt, salt och bränt på samma gång. Jag vill tro att det största misstaget var att vi inte hade något lock att reglera värmen med och att det var därför de blev äckliga. Altenrativ två är att exakt alla friluftskonton på instagram ljuger, som säger att det är gott.
 
 
Tältplats med utsikt över Tämnarens vass.
 
 
Tittut!
 
 
Två nissar i matchande julklappströjor.
 
 
Sen promenerade vi tillbaka till bilen och så hade vi klarat av ännu en utenatt.
Mysig!!! Mycket bra naturreservat. Väldigt trevligt och säkert ännu trevligare under prunkande vår och sommar.
0 kommentarer